Reteta-HubSpot--ce-continut.jpg

Reteta HubSpot : ce continut sa creezi si sa promovezi pe Facebook ?

Publicat de: Andreea Moisa

29 Sep 2014

Succesul paginii tale de Facebook tine de atragerea noilor fani dar si de mentinerea interactiunii cu acestia. Pentru ca utilizatorii sa iti aprecieze si sa iti urmareasca pagina, trebuie sa creezi un continut de valoare. Dar cum stii ce ii atrage pe fanii tai ?

Data viitoare cand te vei afla la o petrecere, vei observa ca sunt anumiti oameni care sunt sufletul petrecerii si sunt adesea inconjurati de alti oameni. Ce ii face pe acei oameni sa fie in centrul atentiei? Inevitabil vei descoperi ca acesti oameni sunt 1) interesanti 2) atragatori 3) sociabili.

Aceasta regula se aplica si pentru pagina ta de Facebook. Daca vrei sa atragi audienta trebuie sa ai un continut interesant, atragator si un continut cu care restul audientei sa se identifice.

Degeaba postezi zilnic informatii despre business-ul tau si oferte de produs, daca nu atrag interesul fanilor. Pentru a atrage fanii, nu poti posta numai continut legat de vaznarea produsului.

Iar scopul postarilor tale este atragerea fanilor si generarea de lead-uri.

Pentru asta ai intr-adevar nevoie de un continut care sa genereze lead-uri in mod direct. Acest tip de continut premium este, de obicei, legat direct de un landing page cu un formular.

Continutul care genereaza lead-uri in mod direct, nu este suficient, deoarece gradul de interes pentru astfel de postari este de cele mai multe ori scazut. Pentru a creste interesul, ai nevoie si de un de un alt tip de continut, mai amuzant, mai lejer, cu care fanii sa se identifice.

Un continut distractiv poate la fel de bine sa iti genereze lead-uri, in mod indirect.

 Iata cum arata cei care nu fac decat sa se promoveze :

ron.4

Nu fi ca Ron Burgundy! Imbina continutul menit sa genereze leaduri in mod direct cu un continut indirect.

Este foarte important sa ai un obiectiv, atunci cand vrei sa postezi ceva pe pagina ta de Facebook. Trebuie sa stii exact ce vrei sa obtii de la fiecare postare.

Cei de la Hubspot au cateva sfaturi, pentru a crea si promova un continut de calitate pe pagina de Facebook.

Iata ce spune Brittany Leaning (@bleaning), Manager Social Media, HubSpot, despre experienta Hubspot:

" Cand postam continut orientat catre produse, cu obiective directe de vanzari, generam lead-uri calificate, insa intr-un numar limitat. Pe cand, atunci cand postam continut educational si amuzant despre inbound marketing, generam mult mai multe lead-uri deoarece ajungem la mai multe persoane si avem posibilitatea de a interactiona cu acestea, fara a le presa sa achizitioneze software-ul nostru"– Brittany Leaning (@bleaning), Manager Social Media,

Iata cateva exemple de postari de succes :

1. Citatul ca imagine:

1.4

Postarea atrage atentia catre prezentarea de SlideShare a co-fondatorului Hubspot, Dharmesh Shah, in care este prezentata cultura companiei. Obiectivul postarii este de a a trage un numar cat mai mare de oameni si de a fi distribuit.

Postarea contine o actiune clara de a da click pe URL pentru a vizualiza prezentarea Codului de Cultura de pe blog.

2. Intrebarea ca imagine:

 2.4

Postarea lasa imaginea sa vorbeasca de la sine, pentru a permite audientei sa se concentreze pe raspunsul la intrebare.

Scopul este de a pune o intrebare pentru a urmari discutiile din comentarii si de a face un mix al postarilor care contin link-uri catre landing page-uri.

3. Poza unui angajat:

 3.4

Postarea capteaza atentia audientei cu o imagine care poate parea irelevanta pentru Hubspot sau inbound marketing, dar are ca scop castigarea simpatiei, prin onorarea unui angajat si a tuturor celor care si-au servit tara.

Obiectivul postarii este strangerea de like-uri si astfel cresterea interactiunii.

4. Imaginea care promoveaza o oferta:

 4.4

Postarea foloseste o imagine pentru a oferi fanilor de pe Facebook o demonstratie a tipului de poze pe care le vor primi daca descarca oferta si ataseaza un URL catre Landing Page.

Postarea incurajeaza descarcarea uneia din ofertele create, pentru a obtine  lead-uri si pentru a ajuta specialistii de marketing sa creeze continut.

Secretul unei postari de succes este in primul rand dat de impactul vizual. Astfel, indiferent de ceea ce vrei sa comunici, incearca sa o faci si vizual.

Intr-un experiment de 30 de zile, Hubspot a descoperit ca rata de click pentru o postare care contine o poza este de 128% mai mare decat cea a postarilor care contin videoclipuri sau link-uri.

Chiar daca nu ai o imagine pentru postarea ta, creeaza una!

In concluzie, reteta Hubspot pentru o postare de succes, este formata intotdeauna dintr-o imagine personalizata, un text care sa capteze interesul si un URL catre Landing Page.

Daca vrei sa afli mai multe despre continutul pe care sa il generezi pentru a obtine mai multe leaduri, descarca ghidul de mai jos :

 Ghid-Facebook

Descarcă studiul

Categorii:
Social Media