seo-google

Despre același SEO…. și mereu alt Google

Publicat de: Elena Ilie

8 Aug 2019

Pentru ca e vară și pentru că plutește un aer de vacanță, ne-am gândit sa facem o recapitulare ușoară despre SEO – tehnic și de conținut. Ne propunem să pornim de la un articol mai vechi din blogul nostru, care se numește Elemente de SEO pe care trebuie să le stie un Marketing Manager (2014) și să vedem în ce fel era abordat SEO la acel moment și cum s-a schimbat în tot acest timp.

Menționam noi la acea vreme 5 aspecte principale ale unei campanii SEO, pe care trebuie să le aibă în vedere un Marketing Manager, specialiștii SEO și creatorii de conținut:

SEO-principii-marketing-onlibe-BeansUnited.

Acești factori ce țin de SEO tehnic și de conținut, de optimizarea offsite și branding, sunt în continuare de actualitate și sunt baza unei strategii de marketing online. Abordarea lor însă, s-a schimbat în timp, odată cu evoluția tehnologiei, a internetului și a comportamentului utilizatorilor.

updates-google-seo

Ca să înțelegem cum s-au schimbat aceste aspecte SEO și care este abordarea actuală, am făcut un istoric scurt al update-urilor Google:

  • Google Panda, 24 februarie 2011: țintește penalizarea conținutului duplicat sau de slabă calitate, modalitățile de generare de conținut spam (guest posts și comentarii ne-naturale pe bloguri și forumuri), supra-optimizarea (keywords stuffing). Google Panda apreciază paginile web printr-un parametru numit scor de calitate (“quality score”), care  astăzi este un factor de ranking.
  • Google Penguin, 24 aprilie 2012: identifică şi penalizează backlink-urile de tip spam, cu un text-ancoră supra-optimizat şi backlink-urile care nu sunt obținute natural.
  • Google Humingbirds, 22 august 2013: vine cu o tehnologie sofisticată de înţelegere şi interpretare a conţinutului din paginile web și care își propune să înțeleagă mai bine intenția de căutare a utilizatorilor. Humingbirds are ca principali factori de apreciere şi ranking calitatea conţinutului textual (relevanţă şi stil natural), contextul în care este prezentat un produs sau un serviciu, aprecierile obţinute pe reţelele de socializare sau din alte surse.
  • Google Mobile Update (Mobilegeddon), 21 aprilie 2015: paginile web mobile-friendly vor avea fi favorizate în ranking pe dispozitive mobile.
  • Google Rankbrain, 26 octombrie 2015: Inteligenţa Artificială Google - un robot care învaţă comportamentul utilizatorului uman de internet:

- învaţă cum gândeşte o fiinţă umană care caută informaţii pe internet,
- cum îşi formulează căutările,
- ce tipuri de site-uri preferă şi accesează mai des şi mai ales de ce le preferă pe acestea.

  • Google "Fred" update, 8 martie 2017: țintește site-urile care nu respectă ghidul de calitate (Google’s webmaster guidelines). Acesta a afectat site-uri și bloguri cu un conținut de slabă calitate, irelevant și supra-optimizat, realizat pentru roboții de indexare și ranking, nu pentru utilizatori.
  • Google Mobile-first Indexing, 26 martie 2018: versiunea paginilor web luată în considerare și apreciată în ranking devine versiunea mobile (pentru telefoane mobile).
  • Google Speed update, iulie 2018: țintește site-urile care se încarcă greu pe dispozitivele mobile. Viteză de încărcare a devenit acum factor de ranking Google.
  • Google Medic update, august 2018: deși Google nu a confirmat explicit, cele mai afectate site-uri au fost cele din domeniul medical. Acest update a venit cu o apreciere a site-urilor din perspectiva E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trust).
  • Google March 2019 Core Update, 12 martie 2019: scopul acestui update este să filtreze și să excludă din paginile de rezultate site-urile de slabă calitate, site-uri care fac spam sau încalcă regulile și practicile impuse de politica de funcționare Google.
  • Google Broad Core Algorithm Update, iunie 2019: prin acest update, Google urmărește să țină pasul cu evoluția internetului și, mai ales, cu evoluția comportamentului utilizatorilor. Aici ajungem la punctul sensibil – Google încearcă să țină pasul cu utilizatorii motorului de căutare, iar relevanța și viteza de încărcare a paginilor site-urilor sunt, în acest context, esențiale.

Ce a urmărit Google prin aceste update-uri și încotro se îndreaptă?

Istoricul acestor update-uri Google, privit în ansamblu, este unul interesant: intră în atenția motorului de căutare și sunt penalizate, pe rând, tehnicile de manipulare a algoritmilor de ranking:

  • link-urile de tip spam - backlink-urile ne-naturale și supra-optimizate care încearcă să manipuleze ranking-ul, obținând poziții de top în paginile Google fără să ofere calitate și relevanță;
  • supra-optimizarea și conținutul de slabă de calitate, având ca unic scop ranking-ul, fără să ofere utilizatorilor răspunsuri valoroase la căutările lor;
  • viteza mică de încărcare, adaptarea și funcționarea corectă pentru dispozitivele mobile;
  • lipsa încrederii utilizatorilor în conținutul pe care îl găsesc în site-urile pe care le accesează prin căutările în Google, cauzată de un conținut irelevant și de slabă calitate sau chiar înșelător

Astfel, răspunsul la întrebarea “Ce a urmărit Google prin aceste update-uri și încotro se îndreaptă?”este ușor de intuit: Google își concentrează întreaga atenție asupra UTILIZATORILOR

Ce contează în SEO acum? Focusul întregii strategii SEO trebuie să fie utilizatorii, iar strategia are ca piloni principali: acuratețea tehnică a site-ului, calitatea conținutului și gradul de indexare, strategia de cuvinte cheie / topicuri orientată către utilizatori, promovarea brandului:

SEO-hannah_thorpe-GPeC-mai2019

Google urmărește să rezolve problema utilizatorului care efectuează o căutare

De aceea, prin update-urile periodice, Google încearcă să înțeleagă căutările utilizatorilor și conținutul paginilor web, astfel încât să returneze la căutările efectuate, pagini web care răspund cât mai bine acestor căutări.  

Astfel, un website care se concentrează foarte mult pe cuvinte cheie și optimizarea excesivă, fără să ofere informații concrete și relevante care să răspundă căutărilor utilizatorilor, vor fi defavorizate de Google. 

john-mueller-despre-update-google-iunie2019

Site-ul nu va pierde ranking și trafic din cauza cuvintelor cheie și a optimizării, ci pentru că nu rezolvă problema / căutarea utilizatorilor, așa cum o înțelege Google… cum a învățat Google de la utilizatorii săi că trebuie să răspundă.

John Mueller, Webmaster Trends Analyst la Google, ne spune firesc, după update-ul din iunie 2019, că pur și simplu Google evoluează odată cu internetul și utilizatorii săi:

john-mueller-update-google-iunie2019

 

elena
"Ce contează în SEO acum? Focusul întregii strategii SEO trebuie să fie utilizatorii, iar strategia are ca piloni principali: acuratețea tehnică a site-ului, calitatea conținutului și gradul de indexare, strategia de cuvinte cheie / topicuri orientată către utilizatori, promovarea brandului"

 

Foto credit
Andreea Moisa, Owner at Beans United
Hannah Thorpe, Business Director at Found Roger Montti
Owner at Martinibuster.com


Citește și:

Ce arată analizele SEO după ultimele update-uri Google și cum acționăm în continuare

Cât de tare s-a zguduit online-ul la update-ul Google din 12 martie

[Tendințe 2019] Esență de sfaturi de la specialiștii inbound marketing

Descarcă studiul