Cum-poti-face-consumatorii.jpg

Cum poti face consumatorii sa iti adore continutul

Publicat de: Andreea Moisa

16 Feb 2015

In lumea digitala, orice business e un soi de Don Juan. Un cuceritor care vrea sa atraga, sa cunoasca si in final sa isi converteasca publicul in consumator si promotor fidel. In procesul de seductie, fiecareetapa este esentiala pentru rezultatele scontate.

O sa ne oprim la partea de continut, intrucat e cea mai importanta cale prin care se poate stabili o comunicare activa si eficienta cu un public potential. E metoda prin care il atragi, il convertesti si il fidelizezi.

Comunicarea pe care o stabilesti cu potentialii tai clienti trebuie sa aiba rezultate optime – cumpararea serviciului, produsului sau ideii pe care o vinzi. Ca sa obtii un beneficiu, trebuie sa oferi un beneficiu necesar publicului tau. Procesul de creatie de continut trebuie sa fie intotdeauna win-win. E foarte important sa tii cont de urmatorii pasi pentru o strategie editoriala eficienta:

content-marketing

1. Creeaza un profil de buyer persona

Cui te adresezi si cum ii creezi profilul ?

Un buyer persona e un client ideal. Profilul clientului ideal trebuie sa fie construit pe baza unor informatii, statistici, studii reale. Argumente palpabile si informatii care te vor ajuta sa ii descoperi dorintele, nevoile, problemele, viziunea, pentru a putea sa le preintampini, sa le rezolvi sau sa empatizezi cu ele prin continutul pe care il creezi. Vei transforma acest personaj fictiv intr-unul real in momentul in care iti distribuie continutul, isi lasa datele personale la tine pe site pentru ca ii place ce-a gasit acolo sau, scenariul ideal, iti cumpara produsul.

Daca stii cui vorbesti o sa stii si ce sa spui.

Ca sa afli cine este acest buyer persona catre care trebuie sa te indrepti, e nevoie de:

1. Cercetare temeinica

2. Identificarea trendurilor

3. Construirea povestii

Apropie-te de profilul clientului ideal pe care il cauti. Pune intrebarile potrivite. Afla despre interesele, problemele, pasiunile, scopurile si provocarile pe care le intampina in definirea scopurilor sale. Cerceteaza. Pentru a afla mai multe detalii despre cum sa construiesti profilul buyer persona, citeste acest articol dedicat si descarca template-ul de interviu pentru Buyer Personas.

2. Contextualizeaza continutul

O strategie editoriala eficienta se dezvolta in functie de traseul informational al buyer persona. Cu alte cuvinte, informatia pe care tu vrei s-o oferi trebuie sa fie exact informatia de care publicul tau are nevoie, plasata in contextul potrivit. Contextul se refera la punctul din traseul informational in care se afla publicul tau tinta.

-  Scrii pentru un public care cauta raspunsuri generale cu privire la o problema sau o oportunitate tentanta?

-  Scrii pentru un public care isi cantareste optiunile si cauta sa faca alegerile potrivite?

- Scrii pentru un public care stie ce vrea si e pe cale sa se convinga sa faca pasul final, cumpararea?

Trebuie sa contextualizezi continutul in mintea potentialului tau consumator si sa gasesti cele mai potrivite canale de distributie a acestuia.

Indreapta-te catre dezvoltarea unui continut versatil, care poate fi adaptat la o serie larga de formate – postari Facebook, infographic-uri, e-book-uri. Alege sa creezi material care poate fi distribuit si exploatat de o serie diversa de canale.

3. Porneste de la buyer’s journey

Strategia editoriala trebuie aliniata la etapa in care se afla consumatorul in procesul de achizitie.

Exista trei stadii pe care orice potential client, indiferent de profilul sau particular, le parcurge pana la decizia de cumparare.

Etapa Awareness.

Etapa de awareness sau constientizare este etapa in care clientul tau ideal cauta mai multe informatii cu privire la o problema sau o oportunitate. Inca nu stie date concrete legate de cautarea sa insa incearca sa iasa la lumina mai informat si sa exploateze toate informatiile pe care le gaseste pentru a face cea mai potrivita alegere pentru nevoile sale.

In etapa de awareness, in care clientul tau n-are nicio idee despre cine esti, tu trebuie sa ii intuiesti intrebarile si sa ii oferi raspunsurile. Cere-i prietenia cu articole relevante pentru problemele, intrebarile pe care si le pune sau pentru dorintele pe care le are. Comunica in functie de conjunctura informationala in care se afla. Da-i idei, limpezeste-l cu privire la ce isi doreste. Incepe sa il convingi ca tot ce isi doreste e serviciul tau, pentru ca tu esti singurul pregatit sa ii ofere raspunsurile.

Etapa Consideration.

Continutul pe care il creezi trebuie sa raspunda mai multor imprejurari in care publicul tau potential se poate gasi. Daca a trecut de etapa de constientizare, in care doar se informeaza si cauta raspunsuri pentru problemele sau dorintele pe care le are, in a doua etapa va evalua si va cantari diverse solutii la problemele sale. Incepe sa descopere ce-si doreste si sa se indrepte catre o alegere potrivita pentru el. Sedu-l cu articole de pe urma carora sa il convingi ca vrea sa afle mai multe despre solutia ta. Provoaca-l cu intrebari, ofera-i fragmente relevante din „cine esti”, convinge-l ca isi vrea sa afle mai mult, oferindu-i exact raspunsurile de care are nevoie. Cucereste-l.  Transforma-l in lead prin oferirea unei atentii de care sa se bucure si in schimbul careia sa iti lase cateva informatii personale pe care le poti exploata pentru a afla mai multe despre cum poti sa ii comunici ulterior.

Etapa decision

Este ultima etapa din traseul de informare si decizie a clientului tau ideal. Stie ce isi doreste iar tu stii ca trebuie sa il convingi ca te doreste pe tine. Ofera-i continut cu call to action-uri puternice. Ofera continut care sa puna in evidenta beneficiile alegerii pe care e pe cale sa o faca. Scrie in baza rezultatelor, ofera-i avantaje.

4. Optimizeaza nivelul de vizibilitate pentru continutul pe care il creezi

Ca sa ajungi la publicul pe care ti-l doresti, trebuie sa alegi canalul potrivit de comunicare pentru el. Distribuie continutul pe o zona cat mai larga de canale, pentru a asigura un nivel optim de vizibilitate. Distribuirea corecta a continutului tau pe canalele dedicate va oferi relevanta. Relevanta ofera rezultate iar rezultatele ofera mai departe profit.

Dupa ce userul tau potential a aflat despre tine, urmatorul pas este sa-l transformi in lead. Descarca ghidul nostru pentru a vedea cum poti sa construiesti o legatura puternica, relevanta si profitabila cu publicul tau potential.

30-trucuri-generare-leaduri-ghid-3d2

Descarcă studiul

Categorii:
Content Marketing