Cu-marketingul-automatizat.jpg

Cu marketingul automatizat, leadurile devin mai rapid cumparatori

Publicat de: Andreea Moisa

10 Iun 2014

Marketingul automatizat este un instrument prin care economisesti timp si resurse, transformand mai rapid si mai eficient leadurile in clienti si sincronizand eforturile departamentului de marketing cu cele ale departamentului de vanzari. Colegii de la sales nu vor mai fi nevoiti sa consume timp si resurse pentru contactarea leadurilor necalificate.

Nu degeaba ”marketing automation” sau ”marketingul automatizat” este una dintre expresiile cele mai folosite de oamenii de marketing in 2014.

Cum iti dai seama daca e momentul sa folosesti un sistem de marketing automatizat

Ai nevoie de automatizarea marketingului daca:

  • Generezi multe leaduri, iar echipa de vanzari consuma foarte multe resurse pentru a trata leadurile
  • Echipa de vanzari nu este multumita de calitatea leadurilor pe care le generezi
  • Trimiti acelasi email nediferentiat tuturor leadurilor din baza de contacte
  • Desi obtii destule informatii despre leaduri cu ajutorul formularelor, nu le folosesti pentru segmentarea si personalizarea emailurilor

Prin marketingul automatizat livrezi continut valoros si relevant, persoanelor potrivite, la momentul potrivit, acompaniind leadurile de-a lungul procesului de achizitie, catre etapa BoFu (Below the Funnel) , in care au devenit cumparatori.

inbound-marketing-funnel

Softuri de automatizare a marketingului

Daca vrei sa faci marketing automatizat, ai nevoie de un soft de marketing precum cel de la Hubspot.

Prin intermediul acestuia, procesul de marketing automation va fi integrat cu celelalte procese esentiale in inbound marketing:

  • procesele din campania de generare de leaduri: crearea de landing page-uri, call-to-action-uri adaptate si progressive profiling
  • procesele din campania de lead nurturing – crearea constanta de continut interesant si relevant, care le va fi livrat leadurilor, la momentul potrivit, prin mijloacele marketingului automatizat.

 workflow

Daca prin email marketing trimiti un email cu acelasi continut, in acelasi timp, tuturor contactelor din lista, prin marketingul automatizat segmentezi leadurile contextual si le trimiti continut relevant la momentul potrivit.

Segmentarea contextuala presupune folosirea tuturor datelor despre lead (in ce industrie lucreaza, cati angajati are compania etc.) pentru a-l plasa de la inceput in workflowul cel mai relevant si pentru a-i livra un continut personalizat, care sa il apropie de faza de achizitie.

De exemplu, poti trimite acelasi tip de email:

  • leadurilor din aceeasi industrie
  • leadurilor care au acelasi comportament pe site-ul tau – au revenit pe aceleasi pagini, au descarcat aceleasi materiale etc. (Pe langa informatiile colectate din formulare, instrumentul de automatizare a marketingului urmareste si comportamentul leadurilor pe site)
  • leadurilor din companii cu mai mult de x angajati

In plus, spre deosebire de email marketing, marketingul automatizat personalizeaza continutul websiteului pentru fiecare lead, sincronizand call-to-action-urile si materialele, ofertele, continuturile pe care acesta le primeste prin email, cu cele pe care le vede cand viziteaza siteul tau.

Pentru ca marketingul automatizat sa-ti fie cu adevarat de ajutor, trebuie sa:

  1. Definesti foarte bine care este profilul cumparatorului ideal (Buyer Persona)
  2. Stabilesti clar informatiile pe baza carora vei crea workflowurile

Workflowul reprezinta o serie de actiuni automate pe baza carora poti segmenta leadurile si crea campanii eficiente de lead nurturing.

Cu instrumentul de marketing automatizat, poti programa workflowurile sa se declanseze pe baza:

  • informatiilor pe care le obtii despre leaduri prin formular (care se actualizeaza cu functia progressive profiling)
  • comportamentului leadului pe site (pe ce pagini revin, ce materiale descarca etc.)

Poti construi un workflow in mod structurat, in jurul fiecarei Buyer Persona, programandu-l sa porneasca:

  • in momentul in care leadul a completat un formular pentru a descarca o oferta. Poate fi momentul de incepere a campaniei de lead nurturing prin care vei alimenta leadul interesat cu continut specific, asemanator cu cel pe care l-au cautat sau descarcat.
  • in urma completarii unui formular, cand leadul este adaugat la o lista specifica, dupa un criteriu anume: industria din care face parte, de exemplu. Sau functia pe care o ocupa in companie.
  • in momentul in care leadul a atins obiectivul propus: de exemplu, cand a descarcat un demo sau s-a inscris pentru o perioada de proba gratuita, trecand in etapa MoFU (Middle of the Funnel) din procesul de achizitie.

Daca vrei sa ai o imagine de ansamblu despre locul si rolul marketingului automatizat si workflowurilor in inbound marketing, descarca gratuit ghidul de mai jos:

Ghid_Inbound-Marketing-cum-cresti-vanzarile

Descarcă studiul