Ce-reprezinta-Growth-Driven-Design.jpg

Ce reprezinta Growth-Driven Design si de ce este el atat de important in 2016

Publicat de: Andreea Moisa

10 Nov 2015

Site-urile si blogurile sunt medii online vitale pentru companiile de azi, mai ales cand vedem ca tot mai multe afaceri isi desfasoara activitatea exclusiv in mediul virtual. Insa odata ce a fost lansat, un site are nevoie constant de imbunatatiri, proces ce dureaza in medie 3 luni.

Stim deja din proprie experienta cu ce ne confruntam in general cand vine vorba de design-ul unui site: strategii, planificari, wireframe-uri, feedback-uri interminabile, programare si design, alte feedback-uri, modificari, depasirea timpului stabilit, depasirea bugetului planificat, frustrari, feedback-uri si alte modificari.

3 luni pentru redesign-ul unui website traditional intr-o lume tot mai dinamica unde totul se bazeaza pe reactie reprezinta un timp ce nu ni-l mai permitem si un risc ce nu ni-l mai putem asuma. De aceea noua tehnica de web design a ocupat un subiect important din agenda conferintei globale Inbound 2015, un subiect care va face diferenta in rezultatele de marketing.

Ce reprezinta tehnica Growth-Driven Design

Aceasta noua tehnica a aparut ca solutie la problemele intampinate in procesul traditional de web design si are ca scop minimalizarea riscului si reducerea timpului de executie.

Prin Growth-driven Design ne concentram resursele si actionam sistematic pentru a putea urca live site-ul, iar imbunatatirile se fac constant, in timp real, in functie de reactia userilor si pe baza rezultatelor obtinute.

Web Design Traditional vs. Growth-Driven Design
Daca in design-ul traditonal de web trebuia sa avem un buget considerabil si sa refacem site-ul pe baza unor ipoteze la fiecare 1-2 ani, proces care dureaza cel putin 3 luni, cu ajutorul modelului Growth Driven Design siteul se lanseaza rapid iar ajustarile se realizeaza permanent, pe baza rezultatelor si analizei indicatorilor de performanta.

Growth-Driven Design

Cum aplicam noul model:

Putem sa ne gandim la modelul Growth-Driven Design (GDD) ca la un proces in 2 faze.

Prima faza se constituie din strategie si momentul lansarii (faza ce dureaza o luna), iar a doua faza reprezinta un proces de imbunatatire continua si dezvoltarea interactiva  (proces  ce se intinde pe restul celor 11 luni din an).

Strategia si Lansarea

La fel ca procesul traditonal de web design si GDD-ul incepe cu procesul de stabilire a obiectivelor si construirea strategiei pentru a sti ce dorim sa obtinem de la noul site si la ce buyer persona dorim sa ajungem, ce subiecte prezinta interes pentru ei.

Cunoscandu-ne publicul tinta si stiind ce asteptari au de la site si de la companie, primul pas in construirea strategiei este auditarea site-ului actual.

In acest pas exploram datele pe care le-am obtinut si anume: cum au ajuns vizitatorii pe site, cat timp au petrecut pe site, cum au interactionat cu site-ul, care este bounce rate-ul, etc.

Acesta cercetare ne ajuta sa intelegem de ce realizeaza vizitatorii anumite actiuni pe site, care este motivatia lor, ce probleme au acestia, ce oportunitati avem pentru a imbunatati experienta lor pe site, si unde s-a blocat comunicarea noastra cu ei.

Al 2-lea pas in construirea strategiei este crearea unei liste de tipul “Nice to have”. Aceasta lista trebuie creata de agentia responsabila de site impreuna cu clientul. Lista trebuie sa cuprinda toate lucrurile care consideram ca ar conduce la imbunatatirea site-ului si cresterea rezultatelor, spre exemplu modificarea meniului, pagini aditionale, modificare de concept, integrare si optimizare, etc.

Mai departe, aplicam metoda 80/20 si anume alegem 20% din actiunile din lista, care cumulat aduc un impact de 80%.  

Aceasta lista scurta se transforma din “Nice to have” in “Must have”, iar actiunile incluse se vor concretiza pana la lansarea site-ului, urmand ca restul actiunilor rezultate din procesul de brainstorming sa fie puse in practica in a 2-a si a 3-a luna de la lansare.

Urmatorii pasi includ actiunile standard din dezvoltarea web traditionala, si anume: design-ul de content, arhitectura informatiei, wireframe si design, programare si testare.

Dupa ce se fac si ultimele modificari, lansam site-ul live pentru a incepe colectarea datelor de la useri, date ce ne vor informa care sunt pasii urmatori in procesul de dezvoltare. Intreaga faza detaliata mai sus ar trebui sa nu dureze mai mult de o luna.

Imbunatatirea Continua si Dezvoltarea Interactiva

Faza a doua este una ciclica ce se va intinde pe intreg anul si care va urma acelasi curs in fiecare luna.

In aceasta faza utilizatorii devin prioritatea noastra numarul unu deoarece, orice modificare pe care o vom face pe site va fi dictata indirect de modul in care interactioneaza cu site-ul.

Aceasta faza este compusa din 4 procese: Planificare, Dezvoltare, Invatare si Transfer.

In procesul de planificare punem la cale urmatoarele modificari pentru luna urmatoare. Aceasta planificare se bazeaza pe compararea criteriilor de performanta actuale cu obiectivele setate in faza de strategie si pe baza datelor primite de la useri.

In acest proces este bine sa ne consultam si cu departamentele de marketing si vanzari pentru a putea optimiza cat mai bine viitoarele modificari care sa serveasca la atingerea obiectivelor de marketing si vanzari.

Procesul de dezvoltare include toate imbunatatirile care au reiesit in urma datelor analizate in procesul de planificare si pe care va trebui sa le implementam.

Procesul de invatare se refera la informatiile pe care le-am obtinut in urma celor doua procese anterioare. Ar fi bine sa ne raspundem la intrebari precum “ Ce am invatat de la useri?”, “ Cum putem valorifica informatiile aflate”, etc.

Aceste informatii le putem include intr-un livrabil pentru client, care il va ajuta in procesul de intelegere al buyer persona-ului la nivel intern al companiei.

In Procesul de transfer impartim din cunostintele acumulate cu echipa noastra de marketing si incercam sa incorporam noul feedback si programele create la nivelul organizatiei si proiectelor noastre.

Luke Summerfield, Program Manager-ul de la Hubspot, a prezentat acesta noua tehnica in cadrul conferintei globale Inbound 2015. Acesta a precizat faptul ca ideal ar fi ca atunci cand  folosim tehnica de Growth-Driven Design sa o implementam in strategia de inbound marketing, Inbound marketing-ul fiind “combustibilul” care ajuta motorul GDD sa produca rezultatele dorite.

growth driven design

Descarcă studiul