header-4

Cât de tare s-a zguduit online-ul la update-ul Google din 12 martie

Publicat de: Elena Ilie

29 Mar 2019

Luna martie a fost un carusel emoțional pentru ownerii de site-uri și pentru SEO-iștii care au grijă de performanțele acestor site-uri în paginile Google. La sfârșit de lună lucrurile au devenit mai clare și Google ne spune că sigur n-a fost cel mai mare update, deși nu ne spune cât de amplu a fost de fapt. Am sintetizat pentru tine tot ceea ce știm până la publicarea acestui material despre update-ul Google din 12 martie.

Ce confirmări avem de la Google despre update-ul din 12 martie

De multe ori, Google a lansat update-uri care au vizat pe rând anumite țări sau continente, ori site-urile în anumite limbi sau domenii de activitate / industrii. Acest update din 12 martie 2019 vizează toate site-urile la nivel mondial pe care le are în baza sa de date.

Iată ce informații au fost confirmate până în prezent de specialiștii Danny Sullivan și John Mueller de la Google:

  • Google a confirmat update-ul din 12 Martie 2019, pe care l-a numit „March 2019 Core Update”;
  • Ultimele update-uri (inclusiv cel din 12 Martie) nu au legatură cu Neural Matching sau RankBrain;
  • Update-ul din Martie 2019 nu are legătură cu algoritmul Penguin; nu înseamnă că acest „core update” nu are ca obiectiv și evaluarea backlink-urilor;
  • Scopul acestui update este să filtreze și să excludă din paginile de rezultate site-urile de slabă calitate, site-uri care fac spam sau încalcă regulile și practicile impuse de politica de funcționare Google;
  • Nu ne recomandă să facem modificări tehnice în site pentru / în urma acestui update;
  • Recomandarea Google după acest core update: „Write great content for your website!”.

Google nu a confirmat, dar statisticile și analizele din zilele ce au urmat update-ului general din 12 Martie arată un impact puternic asupra site-urilor de tip YMYL (Your Money or Your Life). Este o posibilă revenire (corecție) asupra update-ului „Medical” din August 2018.

Mai multe detalii despre ceea ce au concluzionat specialiștii SEO poți găsi în acest studiu despre impactul „March 2019 Core Update”: Revealing The Google March 2019 Core Update Survey Results

category-of-sites

Factori de indexare și ranking – confirmări / reconfirmări Google

Să facem și o recapitulare asupra informațiilor care sunt confirmate sau reconfirmate de către Google în ceea ce privește factorii de indexare și ranking:  

Tag-uri pentru paginație

paginationDupă update-ul din 12 Martie, specialiștii Google au recunoscut că tag-urile pentru paginație rel=next și rel=prev nu mai funcționează („not supported”) de câțiva ani și nu mai sunt factori de indexare. Nu au la acest moment o recomandare pentru indexarea acestor pagini și evitarea riscului de pagini duplicate (duplicate content), dar nu recomandă eliminarea acestor tag-uri din site sau renunțarea la paginație.

Algoritmi de evaluare E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trust)

În Februarie 2019, în whitepaper-ul „How Google Fights Disinformation”, Google spune cum evaluează coeficienții de Expertiză – Autoritate – Încredere pentru un website (expertise, authoritativeness, trust E-A-T).

Google re-confirmă astfel importanța link-urilor, ca factor de evaluare E-A-T.

EAT-algoritmi-Google_seo-martie2019

RankBrain și Neural Matching

Recomandarea Google privind optimizarea site-urilor pentru algoritmii RankBrain și Neural Matching: “Create useful, high quality content!”. Iată și care e rolul celor doi altgoritmi:

RankBrain (2016) – un algoritm bazat pe inteligență artificială care ajută motorul de căutare Google să coreleze paginile web și conceptele / căutările utilizatorilor (“an AI, machine learning-based system that helps Google understand queries; better relate pages to concepts”).
Neural Matching (2018)
– un algoritm care ajută motorul de căutare Google să înțeleagă și să coreleze sinonimele (Google explained “Neural matching is an AI-based system Google began using in 2018 primarily to understand how words are related to concepts.”)

Groupwise Scoring Functions -  un nou algoritm Google

Principiul de funcționare al algoritmului este “Cross-document Comparison”; acesta “învață” bcomportamentul utilizatorilor, care compară paginile web “învecinate”, accesate din motorul de căutare.

un-nou-algoritm-google

Google nu a confirmat și nu a infirmat că noul algoritm Groupwise Scoring Functions a fost integrat în „March 2019 Core Update” dar testele și analizele comunităților SEO arată că acest algoritm a avut un impact asupra ranking-ului.

Textul ancoră - “Is anchor text still an important ranking factor in 2019? 

La întrebarea legată de textul ancoră ca factor de ranking, John Muellera a răspuns că textul ancoră este  luat în considerare de către crawl-erii Google, dar nu confirmă că este factor de ranking și facev referire explicită numai la link-utrile interne.

optimizare-linkuri-text-ancora-SEO

Iată și o scurtă listă cu principalii factori de ranking Google, semnată Link-assistant.com:

factori-ranking-google-martie2019-SEO

Surprize vor apărea mereu din partea Google.

Cert este că dacă îmbini inbound marketing-ul cu SEO în strategiile tale, faci implementări constant, ai consecvență în eforturile pe care ți le-ai propus, îți va fi mult mai ușor să te redresezi.

Și n-ai să rămâi niciodată în pană de idei privind conținutul dacă descarci eBook-ul nostru. Apoi, fii sigur că ai optimizat din punct de vedere SEO noul conținut ;)

 

Click me

 


Surse:

https://twitter.com/searchliaison/status/973241540486164480
https://www.searchenginejournal.com/new-google-algorithm/298823/
https://www.searchenginejournal.com/annotation-text-links/300325/
https://searchengineland.com/google-has-released-a-broad-core-search-algorithm-update-this-week-313905
https://searchengineland.com/google-on-the-march-2019-core-update-this-is-not-the-biggest-update-weve-released-314099
https://searchengineland.com/no-more-confusion-google-gives-core-update-a-name-and-a-structure-314048
https://searchengineland.com/seos-show-mixed-results-following-google-march-2019-core-update-314600
https://searchengineland.com/googles-neural-matching-versus-rankbrain-how-google-uses-each-in-search-314311
https://www.gsqi.com/marketing-blog/march-12-2019-google-core-algorithm-update/
https://seo-hacker.com/google-launches-march-2019-algorithm-update/
https://www.seroundtable.com/google-incremental-improvements-core-updates-27285.html
https://www.seroundtable.com/google-fights-disinformation-whitepaper-for-seo-27137.html
https://www.seroundtable.com/google-search-algorithm-ranking-update-27322.html

Descarcă studiul