Anatomia-unui-landing-page.jpg

Anatomia unui landing page – 10 elemente care te ajuta sa colectezi mai multe leaduri

Publicat de: Andreea Moisa

22 Mai 2014

Pe site-ul tau exista suficient trafic si nu-ti doresti decat sa-l valorizezi mai rapid: adica sa reusesti sa obtii contactele acelor vizitatori care au potentialul de a-ti deveni clienti.

Daca ai urmat recomandarile de inbound marketing si ai dezvoltat continut segmentat si relevant si ai creat call-to-action-uri diferentiate in functie de stadiul in care se gasesc vizitatorii in procesul de achizitie, esti pregatit acum sa construiesti landing page-urile prin care sa le oferi acel continut in schimbul contactelor.

Citeste care sunt elementele unei pagini de destinatie prin care poti sa-ti atragi vizitatorii, sa le inspiri incredere si sa-i determini sa-ti dea contactul lor.

cele mai imp retele B2B si B2C

1. Titlul clar

Contine informatia cea mai importanta: ce oferi (un ghid, un ebook, inscriere la un webinar, evaluare...) si caracterul gratuit. Daca nu il mentionezi in titlu (”Ghidul tau gratuit de inbound marketing”) poti sa marchezi caracterul gratuit prin elemente de design (culoare, dimensiunea fontului, dispunerea in pagina). Sunt aspecte care par evidente, dar la care nu te gandesti neaparat cand nu-ti atrage nimeni atentia si care chiar pot face diferenta!

2. Textul scurt si la obiect

La fel ca titlul, textul de pe landing page este eficient cand ramane la obiect. Landing page-urile bine facute sunt cele care trec testul ”blink”: in 5 secunde, cel care a ajuns pe pagina trebuie sa-si dea seama:

  • unde se afla
  • ce valoare are oferta
  • cum poate sa obtina continutul respectiv.

Ar fi bine deci ca textul sa fie foarte clar si sa sublinieze cat de serios posibil valoarea si relevanta continutului oferit. Cel mai eficient este sa descrii, intr-un paragraf scurt initial, despre ce este vorba, iar apoi, cu liniute, ce va afla/obtine utilizatorul de la continutul respectiv sau cum promite acesta sa ajute la rezolvarea unor probleme specifice pe care le intampina audienta ta. Desigur, continutul pe care il oferi trebuie sa respecte aceasta promisiune: inbound marketingul se bazeaza in primul rand pe oferirea unui continut de calitate si cu adevarat relevant.

3. Imaginea simpla si atragatoare

Imaginea de pe landing page trebuie sa ilustreze oferta: daca oferi un ghid sau un ebook, e potrivita imaginea unei carti fizice cu titlul respectiv. Ceva simplu si de impact, care sporeste valoarea continutului pentru ca il aduce cu un pas mai aproape de un obiect ”fizic”, pe care utilizatorul il obtine gratuit.

4. Dispunerea informatiei in pagina, in ordinea relevantei

Aranjeaza informatia in pagina, pe verticala, in ordinea importantei sau a relevantei. Informatia cea mai importanta trebuie plasata ”above the fold” - adica in jumatatea de sus a paginii. Expresia vine din presa scrisa, unde era important sa mentii fotografia si titlul de pe prima pagina deasupra liniei imaginare de unde se indoaie ziarul. Butonul call-to-action, chiar daca este plasat in dreapta, jos, va fi marcat printr-o culoare, prin font si prin text, si utilizatorul va ajunge oricum in mod natural la el dupa ce completeaza formularul.

5. Posibilitatile de navigare - eliminate

Una dintre functiile de baza ale landing page-ului este aceea de a fi convingatoare. Prin felul in care este gandita si construita, ea trebuie sa determine vizitatorii sa completeze formularul: de aceea este recomandabil sa elimini orice alte linkuri, butoane, meniuri din landing page. Ele ii pot distrage atentia utilizatorului si il poti pierde. Exceptie face linkul spre politicile de confidentialitate care da un plus de credibilitate landing page-ului, un alt fapt esential atunci cand vrei sa determini pe cineva sa-ti ofere date de contact.

6. Meta-descrieri si cuvinte cheie, la obiect si de impact

Meta-descrierea este esentiala pentru ca apare in cautari, dar si atunci cand distribui linkul pe social media. In cele 150 de caractere pe care le ai la dispozitie, prezinta clar si la obiect oferta, intr-un mod orientat spre actiune si care propune rezolvarea unei probleme sau oferirea unei solutii.

7. Formularul adaptat la audienta

Formularul este elementul cheie al landing page-ului. Cu cat este mai scurt si cere mai putine informatii, cu atat vei obtine mai multe leaduri, dar de o calitate mai mica. Poate sa includa nume, adresa de mail, numar de telefon, site-ul companiei, dar poate fi si mai lung si mai complex, in functie de etapa din ”funnel” in care se afla vizitatorii carora li te adresezi.

E esential sa te gandesti bine cine este publicul tau, ce caracteristici are (intoarce-te la profilul de buyer persona) si la informatiile pe care le ceri. Ce impact va avea aceasta cerere asupra vizitatorilor tai? Vor avea incredere sa ti le dea? Ca sa mentii credibilitatea paginii, poti folosi:

  • linkul catre politicile de confidentialitate
  • garantii
  • endorsments din partea unor terti cu autoritate si credibilitate.

Dintre intrebari, cele mai importante sunt cele care te ajuta sa segmentezi leadurile. Poti sa-ti dai seama daca leadurile sunt direct calificate sau in ce stadiu al procesului de achizitie se afla. Un alt criteriu de segmentare poate fi industria in care activeaza. Formularul poate include o intrebare in acest sens si/sau una despre numarul de angajati ai companiei in care lucreaza.

Daca folosesti un instrument de inbound marketing precum Hubspot, formularul este controlat dinamic: daca utilizatorul este la a doua vizita, nu i se mai cer informatiile pe care le-a dat deja la prima vizita. I se pot cere in schimb alte informatii, mai detaliate si utile pentru incadrarea lui intr-un segment anume.

8. Butonul call-to-action adaptat la oferta

Marcheaza butonul printr-o culoare atragatoare, dar si prin mesaj. in functie continutul pe care-l oferi, mesajul poate fi de tipul ”Trimite”, ”inscrie-te”, ”Descarca acum!”. Ca sa-ti poti da seama care functioneaza mai bine, testeaza. Creeaza doua pagini de destinatie identice, in care doar mesajul din butonul de call-to-action (sau alt element) sa fie diferit si compara ratele de conversie.

9. Butoanele de social media – vizibile

Incurajeaza-ti leadurile sa distribuie landing page-ul pastrand butoanele de social media pe pagina. in functie de cat de important consideri ca este acest aspect, plaseaza-le ”above the fold” sau in partea de jos a paginii.

10. Pagina de multumire cu posibilitate de distribuire si linkuri catre alte resurse

Dupa ce vizitatorul a completat formularul si a apasat butonul de trimitere, este dus pe pagina de multumire. Asigura-te ca oferta este vizibila. Exemplu: ”Ghidul tau este aici. Descarca-l!” Reintrodu meniul de navigatie in site si plaseaza butoanele de social media intr-un loc cat mai vizibil, pentru ca vizitatorul sa poata distribui pagina. si asigura-te ca incluzi linlkuri catre alte resurse si butoane call-to-action: ”Inscrie-te la newsletter”, ”Citeste articole pe aceeasi tema”, ”Obtine consultanta gratuita” etc. Un element foarte important al paginii de multumire este personalizarea, facuta prin intermediul informatiilor oferite mai devreme, in formular.

Citeste mai multe informatii descarcand Ghidul tau pentru un landing page performant.

Ghid_Landing-page-performant

Descarcă studiul

Categorii:
Generare Leaduri