content marketing specialist

5 lucruri pe care trebui sa le stie un Specialist in Content Marketing

Publicat de: Andreea Moisa

17 Feb 2014

1. Marketing Know How

Inainte de a dezvolta continut in jurul unui subiect, este necesar sa definim obiectivele de marketing pe care acesta trebuie sa le indeplineasca, cui i se adreseaza si ce ne dorim sa obtinem prin publicarea lui.

Un specialist in content marketing trebuie sa inceapa prin intelegerea fiecarei tipologii de persoane (personas) care pot fi interesate de produsele sau serviciile companiei. Stabilind nevoile si problemele pe care publicul tinta le intampina in procesul de achizitie, specialistul poate orienta mesajul catre rezolvarea acestor nevoi.

A face content marketing in 2014 nu inseamna sa descrii beneficiile si avantajele produsului tau ci sa tii cont de ceea ce isi doreste consumatorul sa obtina.

2. Seo Copywriting

Odata identificate tipologile de persoane si nevoile acestora , un specialist in content marketing trebuie sa cunoasca cuvintele cheie pe care consumatorii le vor folosi in cautarile lor.

Content marketingul nu este despre motoarele de cautare, este despre oameni. Ajutand oamenii sa identifice solutii la problemele lor poti obtine mai mult decat trafic. Un vizitator care citeste un articol cu adevarat remarcabil are cu 45% mai multe sanse de a deveni un lead si de a transmite mai departe mesajul brandului.

3. Web Content Creation

Un specialist in content marketing trebuie sa cunoasca tehnicile editoriale specifice continutului online, formatarea textului, fluenta discursului, crearea suspansului si senzatia finala pe care o transfera cititorului.

Felul in care este transmis mesajul poate face diferenta intre un articol si un instrument de marketing. Mai mult, rolul specialistului in content marketing este de a orienta continutul pe care il creeaza catre generarea de lead-uri. El trebuie sa conceptualizeze intreg parcursul userului si urmatorii pasi posibili pe care ii poate realiza cititorul dupa vizualizarea continutului.

4. PR Outreach

Munca unui specialist in content marketing nu se opreste la crearea si publicarea continutului. Pentru a obtine rezultatele dorite (obeictivele pe care ni le-am propus la primul punct) acesta trebuie sa amplifice mesajul prin intermediul influentatorilor, ambasadorilor de brand, colaboratori din industire, media.

Specialistul in content marketing trebuie sa fie un bun comunicator nu doar in scris ci si in relatiile publice, sa fie activ in comunitatile online si retele sociale, pentru a-si putea amplifica mesajul.

5. WebAnalytics

Content marketing-ul este un instrument de marketing masurabil. Dupa publicarea si amplificarea mesajului, un specialist in content marketing trebuie sa cunosca modalitatile de a-si evalua succesul.

Pentru a masura daca obiectivele pe care si le-a propus prin generarea acestui continut, este necesar sa urmareasca metrici precum : vizite obtinute, vizitatori noi, bounce rate, timpul mediu al unei vizite, numarul de pagini citite, actiunile pe care le-au realizat userii in site dupa citirea articolului, numarul de aprecieri si distribuiri in retelele sociale, numarul de potentiali clienti la care a ajuns mesajul prin intermediul surselor terte, etc. Voi ce cautati la un specialist in content marketing?

Descarcă studiul