ssdasd.jpg

5 idei de transformare a continutului existent in noi formate

Publicat de: Alexandra Panaitescu

1 Sep 2015

Ca om de marketing responsabil de crearea continutului, cauti mereu metode de a fi mai eficient si de a oferi cititorilor subiecte interesante si abordari originale. Ce faci daca timpul nu este mereu aliatul tau, iar inspiratia te-a parasit exact cand aveai nevoie de idei noi mai mult ca niciodata? O solutie eficienta e sa transformi continutul existent in noi formate, prin content repurposing.

Ideea de la baza acestui proces e extrem de simpla: oamenii consuma in mod diferit informatia. De aceea, pentru a ajunge la cat mai multe persoane din target, continutul este livrat sub forme variate pentru a rezona cu preferintele diferite ale cititorilor.

idei de transformare a continutului existent in noi formate

Marketerii folosesc aceasta metoda de generare de continut pentru a indeplini mai multe obiective:

  • Atragerea unui public nou - Cititorii reactioneaza diferit la tipurile de continut pe care le oferi. Daca vezi ca unii sunt mai receptivi la infografice decat la un articol plin de statistici, ar fi cazul sa schimbi formatul, pornind de la acelasi continut.
  • Cresterea longevitatii unui continut - Daca un subiect abordat in trecut este inca actual si de interes pentru cititori, asigura-te ca nu se va pierde in arhiva. Sterge-l de praf si adu-l din nou in atentia publicului.
  • Maximizarea rezultatelor - Cu siguranta ai abordat un subiect care a avut mare succes la public, dar pe care nu l-ai epuizat inca. Ai depus efort in scrierea unui continut de care esti extrem de mandru si acum e timpul sa obtii performante pe masura. Daca userii nu au reusit sa vada continutul tau la prima postare, prin content repurposing oferi continutului tau a doua sansa.

Prima oara cand aplici aceasta metoda s-ar putea sa nu stii ce anume sa transformi intr-un nou continut. Pentru ca vrei sa iei deciziile mai usor, iti oferim 5 idei de transformare a continutului existent in noi formate.

1.Webinar > Tutorial video

Vei tine un webinar si deja ai o multime de oameni inscrisi, ceea ce insemana ca subiectul ales de tine e de interes pentru publicul vizat. Chiar daca s-au inscris multi oameni, din varii motive unii vor lipsi de la webinar, cu toate ca isi doreau foarte mult sa participe. Ce faci ca sa le livrezi si lor continutul webinarului?

O solutie e sa transformi webinarul intr-un video pe care orice prospect interesat sa il poata vedea la orice ora, de cat ori doreste, fara a fi limitat de restrictiile unui webinar, cum ar fi o ora nepotrivita programului prospectului.

Peste cateva luni de la webinarul sustinut de tine vei avea noi vizitatori si noi lead-uri care ar putea rata un continut remarcabil daca tu nu il treci prin procesul de repurposing. De exemplu, webinarul tau poate fi postat ca video pe YouTube, iar prin platforma video ai sanse sa directionezi noi vizitatori spre site-ul tau.

Bineinteles, optiunile de repurpusing nu se opresc aici. Video-ul cu inregistrarea webinarului poate fi transformat in prezentare PowerPoint pe care sa o distribui pe SlideShare. Prin prezenta pe aceasta platforma ai sansa sa ajungi la noi oameni din target pe care sa ii redirectionezi spre site-ul tau. Gandeste-te ce informatii poti extrage dintr-un singur webinar si cum le poti integra in infografice, e-book-uri sau chiar postari de social media pornind de la citate cu impact mare.

2. Articole de blog vechi > Ghid

De-a lungul timpului, ai creat mai multe articole pornind de la acelasi subiect. Te-ai gandit ca le-ai putea reimpacheta pe toate intr-un ghid nou-nout? Sigur ai mai multe articole de tipul “Cum sa...” si le poti folosi pentru a scrie un “Ghid complet pentru...”.

Sa presupunem ca ai scris in trecut articole despre cum sa cresti numarul de contacte din lista de e-mail, sau despre cum sa cresti rata de deschidere a e-mail-urilor. Aduna toate aceste articole si transforma-le in “Ghidul complet pentru e-mail marketing eficient”.

In functie de vechimea articolelor tale, s-ar putea sa ai nevoie de mici retusuri pentru a le actualiza, apoi sunt gata de repurposing. Aminteste-ti ca ai lucrat din greu la toate aceste articole de blog si nu vrei sa se piarda. Foloseste-te de plus-valoarea adusa de articolele scrise si transfera aceasta valoare in noul ghid. Cititorii vor aprecia faptul ca nu mai trebuie sa caute in arhiva blogului tau, ci obtin toate informatiile valoroase dintr-un format ce inglobeaza cele mai importante teme despre subiectul de interes.

3. Interviurile > E-book

Interviul este un format foarte popular in randul blogurilor. Acest format e usor de realizat si uneori ai nevoie doar de un e-mail cu un set de intrebari ca sa obtii raspunsuri de la expertii din industrie. Interviul e usor de editat, iar informatiile pe care le poti extrage sunt resursa importanta pentru alte tipuri de formate, cum ar fi un ebook construit in jurul expertizei specialistilor.

Gandeste-te la toate sfaturile pe care specialistii le-au impartasit cu tine si cu cititorii tai. Faptul ca acestia sunt o autoritate in domeniu va creste valoarea e-book-ului, indiferent de subiectul pe care il abordezi. Cu noul format de continut vei atrage, spre exemplu, cititori care prefera sa descarce un e-book si sa-l citeasca mai tarziu. In plus, noul tau e-book cu sfaturi din partea specialistilor are mari sanse sa atraga atentia celor care au ratat interviurile de pe blog.

Aminteste-ti ce succes au avut interviurile tale cu expertii si cat de distribuit a fost articolul tau. Nu-i asa ca ai vrea sa amplifici succesul prin e-book-ul pe care te-ai hotarat sa-l scrii? Fortele tale si ale specialistilor mentionati in e-book se vor cumula, iar acest lucru se va reflecta in impactul social media, numarul de persoane noi directionate spre site-ul tau si numarul de lead-uri obtinute.

4. Cercetare de piata > Infografic

Ai realizat o cercetare de piata, iar acum ai zeci de pagini cu statistici importante. Cati dintre cei targetati de tine crezi ca vor avea timp sa parcurga un document atat de amplu? Cercetarea de piata este un format extrem de valoros, insa nu uita sa urmaresti reach-ul obtinut de acest format.

Daca cercetarea nu a obtinut rezultatele la care sperai,  afla ca infograficele au de 30 de ori mai multe sanse de a fi citite decat textele. Oamenii isi amintesc doar 20% din ce au citit, dar retin in proportie de 80% ceea ce au vazut, deci elementele vizuale iti vor creste sansele de a avea succes cu informatiile adunate de tine.

In nou infografic creat ai putea sa incluzi cele mai importante date ale cercetarii, spre exemplu concluziile rezultate in urma analizarii pietei. Infograficul ajuta consumatorii sa afle cele mai utile si interesante informatii pe care le-ai dezvoltat pe larg in cercetare. Infograficul tau poate sa starneasca interesul pentru un document mai amplu, pe care nu l-ar parcurge in mod normal.

5. Documente interne > Oferte de lead generation

Documentele interne te ajuta sa iti desfasori mai usor activitatea, dar unele dintre ele pot fi extrem de utile si pentru publicul tau. Fie ca e vorba de un calendar de social media, un template de landing page sau un tool creat chiar de tine, toate acestea pot fi transformate in oferte de lead generation.

Aceste documente interne devin materiale premium si sunt o metoda de a transforma vizitatorii in lead-uri. Orice format care include oferte de lead generation are o valoare perceputa mare. De exemplu, poti creste valoarea unui articol de blog prin oferirea de template-uri gratuite. La sfarsitul unui studiu privind retelele sociale ai putea include un calendar de social media. Un e-book poate sa includa chiar mai multe tipuri de materiale premium, cum ar fi un template de buyer persona sau un ghid de interviu.

Formatul care reuneste toate eforturile tale din procesul de content repurposing este kitul, o colectie a celor mai bune si populare resurse. Ca sa creezi un astfel de kit, include pe o lista toate formele de continut care trateaza acelasi subiect. Include in kitul tau orice format care crezi ca va ajuta publicul tau sa inteleaga in profunzime subiectul.

De exemplu, un kit despre Inbound marketing ar putea include:

  • un ghid introductiv despre marketing online
  • template-uri din postarile de blog
  • un ghid de SEO
  • un template pentru planificarea social media
  • un raport intern privind performanta e-mail-urilor

Cand vine vorba de selectarea continutului pentru repurposing, e important sa iei in calcul subiectele care sunt inca actuale si vor continua sa fie relevante si peste cateva luni. Nu uita sa folosesti la maximum potentialul unui continut existent pentru a-l integra in noi formate si pentru a atinge prospecti din diferite stadii ale ciclului de cumparare.

Generarea de continut prin content repurposing este doar unul din secretele content marketing-ului eficient. Vrei sa inveti cum sa transformi cuvintele in rezultate?

Inscrie-te acum la Webinarul gratuit din 15 septembrie si afla cum sa creezi o strategie de continut eficienta.

Ebook-content-marketing

Descarcă studiul